Bir Dargın, Bir Barışık Hep Yarım Kalan İlişki: Honda ve Formula1

Motor sporlarındaki heyecanın azalmasındaki sebeplerden birisi de sporların içerisindeki çeşitliliğin azalmasıdır. Mesela, 1999 yılında WRC'de yarışan Subaru, Mitsubishi, Peugeot, Skoda ve Citroen gibi kült takımlarında bulunduğu toplam 10 marka yarışırken, 2020 WRC’sinde sadece 3 marka resmi olarak puan toplayabiliyor. 

Aynı durumun bir benzerini F1’de de görüyoruz. Renault ve Toyota’nın fabrika takımları ile modern zamanların F1’ine geri döndüğü 2002 senesinde grid’de; Ferrari, Mercedes, Honda, Renault, BMW, Cosworth, Peugeot (Asiatech) ve Toyota olmak üzere 8 farklı (Petronası da Ferrari motorundan farklı sayarsak 9) motor tedarikçisi bulunuyordu. Şimdilik 2021 senesinde, Honda’nın da spordan çekilmesi ile bu sayı 3’e düşmüş durumda (Ferrari, Mercedes, Renault) … 

Yenilenen 2021 kuralları dahilinde bütçe limitinin gelmesi ile hemen herkes rekabetin artacağını ve eski Formula1 ruhunun yakalanacağını düşünürken; bu sporun kült markası olan Honda'nın bu kararı alması üzücü. 

Acaba bu karardan sonra Redbull'un motor tercihi ne olacak? Şimdilik fazla bir seçenekleri yok gibi... Eski ve kavgalı olduğu partneri Renault mu, ezeli rakibi Mercedes mi, yoksa bu sene nal toplayan Ferrari mi? Bekleyip göreceğiz. Herkese iyi hafta sonları...

Yorumlar